dilluns, 1 de febrer del 2016

Foguerons, Do it Yourself!

Foc, gegants, castells, xeremies (sac de gemecs), capgrossos, castellers, ... Dissabte 30 de Gener, totes les mostres de la cultura popular de mallorquins i catalans es troben per celebrar Sant Antoni al barri, amb la festa dels Foguerons de Sa Pobla a Gràcia. Després de les exhibicions culturals que que s'hi organitzen sempre s'obre la gana, així que com a part de la festa alguns carrers i places fan foguera per a coure el sopar, cadascú el seu, però tots compartint el caliu.

Aquest any per primera vegada, hem participat activament de la Festa fent una foguera al nostre carrer, i quina foguera! 

Després que els representants dels carrers col·laboressin en la distribució de la llenya, ens vàrem posar mans a l'obra: fem la foguera, netegem les graelles, preparem els lots pel sopar (sobrassada, botifarró, botifarra i ensaimada), posem l'olla de brou a bullir i ja ho tenim tot llest... però no sense abans rebre la cercavila amb els diables, els gegants de la Vila en Pau i la Llibertat seguint als gegantons Torradet i Gresca, ball de bastons i els Castellers de la Vila de Gràcia que ens van oferir una demostració en directe de lo bons que són com a colla castellera.

Des d’aquí, us volem agrair a tots els que vàreu venir a gaudir amb nosaltres de la festa mallorquina i vàreu participar de la primera nit de Foguerons que es fa al nostre carrer, que de ben segur no serà la última! Nosaltres hi posem molta il·lusió i esperem que gaudíssiu de una gran nit amb els amics, la família i totes les persones que ens trobàvem al carrer per compartir, per celebrar, per divertir-nos i en definitiva, per mantenir vives les tradicions de la nostra cultura i la dels nostres estimats veïns.


Esperem veure’ns ben aviat compartint més moments, que gaudiu de una bona setmana de Carnestoltes i us animem a participar de la Rúa de Carnestoltes de Gràcia!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada