Foc, gegants, castells, xeremies
(sac de gemecs), capgrossos, castellers, ... Dissabte 30 de Gener, totes les mostres de la cultura
popular de mallorquins i catalans es troben per celebrar Sant Antoni al barri, amb
la festa dels Foguerons de Sa Pobla a Gràcia. Després de les exhibicions
culturals que que s'hi organitzen sempre s'obre la gana, així que com a part
de la festa alguns carrers i places fan foguera per a coure el sopar, cadascú el seu, però tots compartint el caliu.
Aquest any per primera vegada,
hem participat activament de la Festa fent una foguera al nostre carrer, i
quina foguera!
Després que els representants
dels carrers col·laboressin en la distribució de la llenya, ens vàrem posar
mans a l'obra: fem la foguera, netegem les graelles, preparem els lots pel
sopar (sobrassada, botifarró, botifarra i ensaimada), posem l'olla de brou a bullir i ja ho tenim tot llest... però no sense
abans rebre la cercavila amb els diables, els gegants de la Vila en Pau i la
Llibertat seguint als gegantons Torradet i Gresca, ball de bastons i els
Castellers de la Vila de Gràcia que ens van oferir una demostració en directe
de lo bons que són com a colla castellera.
Des d’aquí, us volem agrair a
tots els que vàreu venir a gaudir amb nosaltres de la festa mallorquina i vàreu
participar de la primera nit de Foguerons que es fa al nostre carrer, que de
ben segur no serà la última! Nosaltres hi posem molta il·lusió i esperem que
gaudíssiu de una gran nit amb els amics, la família i totes les persones que
ens trobàvem al carrer per compartir, per celebrar, per divertir-nos i en
definitiva, per mantenir vives les tradicions de la nostra cultura i la dels
nostres estimats veïns.
Esperem veure’ns ben aviat
compartint més moments, que gaudiu de una bona setmana de Carnestoltes i us
animem a participar de la Rúa de Carnestoltes de Gràcia!