diumenge, 14 de febrer del 2016

Carnestoltes a Gràcia!

Una altre any, Gràcia ha celebrat el Carnaval amb una gran rua amb la participació de tothom: veïnes i veïns del barri, escoles, entitats culturals,... Ningú s'ha volgut perdre la festa on tot s'hi val, tant petits com grans!
Com sempre, la col·laboració de les Associacions de Comerciants i de Veïnes i Veïns ha estat imprescindible per a poder tenir tot el muntatge i la organització a temps i sense perdre detall. Puigmartí també ha col·laborat en el muntatge de la carrossa, i aquí en podeu veure un exemple:



El nostre Vicepresident, el Secretari i el Relacions Públiques del carrer de Puigmartí, van ser els representants que van estar presents tant en la organització de la Rua abans, durant i després del trajecte i també en el muntatge de la carrossa durant tot el dia, fent pinya i cooperant amb la resta de Carrers, com sempre fem. Així, tots volem demostrar que els Valors de la Festa Major van més enllà d’un concurs de guarnits durant una setmana, ja que és bàsica la cooperació i col·laboració de tots per fer de la Festa una trobada de graciencs i visitants d’arreu el més cívica i popular possible.

Aquest any però, per motius personals la nostra Patrona no ha pogut assistir al muntatge ni a la comitiva que acompanya el Rei Carnestoltes, i sabem que per ella ha estat molt dur, ja que any rere any ha estat present en tota la organització dels decorats i disfresses de la carrossa. Des d’aquí, li volem donar les gràcies per la seva implicació, il·lusió, empenta i creativitat en la confecció de les disfresses que sempre fa, el guarnit de la carrossa, i de manera particular en la Festa del nostre carrer, sense ella no haguéssim pogut tirar endavant aquest últims anys de Festa Major: Gràcies Mayte. Gràcies Mayte per la passió que poses en tot el que fas. Gràcies Mayte per donar el millor de tu sempre. Gràcies Mayte per mantenir el carrer unit. Gràcies, gràcies i gràcies per tot el que fas pel nostre Carrer i per la Festa Major.



Fins la propera!
Salut!

AVV Carrer de Puigmartí

dilluns, 1 de febrer del 2016

Foguerons, Do it Yourself!

Foc, gegants, castells, xeremies (sac de gemecs), capgrossos, castellers, ... Dissabte 30 de Gener, totes les mostres de la cultura popular de mallorquins i catalans es troben per celebrar Sant Antoni al barri, amb la festa dels Foguerons de Sa Pobla a Gràcia. Després de les exhibicions culturals que que s'hi organitzen sempre s'obre la gana, així que com a part de la festa alguns carrers i places fan foguera per a coure el sopar, cadascú el seu, però tots compartint el caliu.

Aquest any per primera vegada, hem participat activament de la Festa fent una foguera al nostre carrer, i quina foguera! 

Després que els representants dels carrers col·laboressin en la distribució de la llenya, ens vàrem posar mans a l'obra: fem la foguera, netegem les graelles, preparem els lots pel sopar (sobrassada, botifarró, botifarra i ensaimada), posem l'olla de brou a bullir i ja ho tenim tot llest... però no sense abans rebre la cercavila amb els diables, els gegants de la Vila en Pau i la Llibertat seguint als gegantons Torradet i Gresca, ball de bastons i els Castellers de la Vila de Gràcia que ens van oferir una demostració en directe de lo bons que són com a colla castellera.

Des d’aquí, us volem agrair a tots els que vàreu venir a gaudir amb nosaltres de la festa mallorquina i vàreu participar de la primera nit de Foguerons que es fa al nostre carrer, que de ben segur no serà la última! Nosaltres hi posem molta il·lusió i esperem que gaudíssiu de una gran nit amb els amics, la família i totes les persones que ens trobàvem al carrer per compartir, per celebrar, per divertir-nos i en definitiva, per mantenir vives les tradicions de la nostra cultura i la dels nostres estimats veïns.


Esperem veure’ns ben aviat compartint més moments, que gaudiu de una bona setmana de Carnestoltes i us animem a participar de la Rúa de Carnestoltes de Gràcia!